Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas lub zadzwoń: +48 22 511 33 43

Regulamin Współpracy B2B

REGULAMIN SPRZEDAŻY FIRMA GRYC TOMASZ GRYC
DLA
KLIENTÓW BĘDĄCYCH PRZEDSIĘBIORCAMI

Postanowienia niniejszego Regulaminu  określają warunki sprzedaży towarów  obowiązujące pomiędzy Firma Gryc Tomasz Gryc z siedzibą w Warszawie  zwanym również Sprzedawcą i podmiotem nabywającym od niego te produkty zwanym dalej Kupującym, o ile osobna umowa zawarta między Stronami nie stanowi inaczej. Wówczas odmienne postanowienia umowy mają pierwszeństwo wobec Regulaminu, zaś niniejsze postanowienia stosuje się w takim zakresie, w jakim nie są sprzeczne
z postanowieniami szczególnymi umowy.

Regulamin obowiązuje i stanowi integralną część wszystkich ofert składanych przez Firma Gryc Tomasz Gryc z siedzibą w Warszawie

Regulamin dostępny jest na stronie www.gryc.24.pl oraz w siedzibie Firma Gryc Tomasz Gryc
w Warszawie

Złożenie przez Kupującego zamówienia oznacza, że Kupujący zaakceptował treść Regulaminu.

  • 1 Definicje
  1. Regulamin – niniejszy regulamin, określający zasady sprzedaży Produktów przez Sprzedawcę.
  2. Sprzedawca – FIRMA GRYC TOMASZ GRYC z siedzibą ul. Matuszewska 14, 03-876 Warszawa, NIP 1131279049
  3. Kupujący - osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, mająca zdolność prawną lub osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, zawierająca Umowę sprzedaży w celu związanym z jej działalnością gospodarczą lub zawodową gdy Umowa ta ma dla niej charakter zawodowy, która zawiera ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży składając zamówienie telefonicznie, u przedstawiciela handlowego Sprzedawcy, za pośrednictwem wiadomości email bądź platform B2B.
  4. Produkty – towary znajdujące się w ofercie Sprzedawcy;
  5. Umowa sprzedaży – umowa zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, na mocy której Kupujący nabywa od Sprzedawcy Produkt za zapłatą określonej ceny;
  6. Usługi elektroniczne – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego opisane
    w § 3 ust. 1 Regulaminu;
  • 2 Postanowienia ogólne
  1. Regulamin określa zasady dokonywania zakupu Produktów w przypadku zamówień składanych, drogą mailową, poprzez platformę B2B. Regulamin nie ma zastosowania do zamówień składanych za pośrednictwem sklepu internetowego Sprzedawcy oraz za pośrednictwem elektronicznych platform sprzedaży.
  2. W przypadku gdy dla danej metody składania zamówień, o której mowa w ust. 1 powyżej
    u Sprzedawcy został wprowadzony osobny regulamin, niniejszy Regulamin stosuje się
    w sprawach nieuregulowanych w regulaminie dedykowanym dla składania zamówień
    z wykorzystaniem tej metody.
  3. Regulamin jest przeznaczony wyłącznie dla Kupujących mających status przedsiębiorcy.

Kupujący przed dokonaniem zakupu u Sprzedawcy zobowiązany jest zapoznać
się z Regulaminem.

  • 3 Świadczenie Usług elektronicznych
  1. Sprzedawca świadczy następujące Usługi elektroniczne drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204, z późń. zm.):
    1. usługę utrzymywania konta na platformie B2B dostępnej pod adresem: https://gryc24.pl/strefa-b2b.html
    2. usługę zawierania na odległość Umów sprzedaży (w tym składania i rozpatrywania reklamacji);
  2. Usługi elektroniczne są świadczone nieodpłatnie.
  • 4 Zasady składania zamówienia na Produkty i zakupu Produktów
  1. Złożenie zamówienia wymaga w szczególności wyboru Produktu, jego rodzaju, ilości i formy dostawy.
  2. Kupujący ma możliwość złożenia zamówienia na Produkty za pośrednictwem wiadomości email zamówienia@gryc.com.pl i platformy B2B.
  3. Po złożeniu zamówienia, Kupujący otrzymuje od Sprzedawcy na adres mailowy podany przez Kupującego potwierdzenie złożenia zamówienia.
  4. Niezwłocznie po złożeniu zamówienia przez Kupującego, Sprzedawca dokonuje weryfikacji poprawności danych podanych w zamówieniu, jak i danych Kupującego. W tym celu Sprzedawca może skontaktować się z Kupującym.
  5. Jeżeli zamówienie zostało poprawnie złożone przez Kupującego, Sprzedawca akceptuje zamówienie poprzez przesłanie wiadomości na adres mailowy Kupującego podany
    w zamówieniu, określając przewidywany czas realizacji zamówienia.
  6. W razie błędów w zamówieniu lub w danych Kupującego Sprzedawca podejmuje próbę skontaktowania się z Kupującym w celu ich poprawienia. W razie niemożliwości skontaktowania się z Kupującym lub niemożności poprawienia błędów, Sprzedawca może anulować zamówienie, w miarę możliwości, informując o tym Kupującego. W razie zapłacenia przez Kupującego ceny, Sprzedawca zwróci dokonaną przedpłatę w terminie 14 dni od dnia anulowania zamówienia.
  7. W przypadku wyboru płatności online jako preferowanej płatności, akceptacja zamówienia,
    o której mowa w ust. 5 powyżej, następuje po zaksięgowaniu płatności na koncie Sprzedawcy.
  8. Zawarcie Umowy sprzedaży następuje w momencie akceptacji przez Sprzedawcę zamówienia Kupującego, zgodnie z powyższymi postanowieniami.
  9. Kupujący może zrezygnować ze złożonego zamówienia do momentu otrzymania
    od Sprzedawcy potwierdzenia zamówienia i przyjęcia zamówienia do realizacji (zgodnie
    z ust. 5 powyżej), poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres mailowy Sprzedawcy.
  • 5 Sposoby i terminy płatności
  1. Formy i terminy płatności z tytułu Umowy Sprzedaży są indywidualnie ustalone i  określone 
    w  odrębnych umowach handlowych zawieranych między Sprzedawcą, a Kupującym.
  2. Przedpłata jest formą płatności obowiązującą:
    1. w momencie rozpoczęcia współpracy, przy co najmniej trzech pierwszych zamówieniach.
    2. przy wznowieniu współpracy wstrzymanej ze względu na opóźnienia  płatnicze Kupującego.
    3. w przypadkach indywidualnych ustaleń między Kupującym i Sprzedawcą.
  • 6 Realizacja zamówienia i dostawa Produktu
  1. Realizacja zamówienia złożonego przez Kupującego następuje poprzez wysyłkę Produktów
    na adres podany przez Kupującego przy składaniu zamówienia za pośrednictwem współpracujących ze Sprzedawcą firm kurierskich lub z wykorzystaniem transportu Sprzedawcy.
  2. Termin, koszt i sposób dostawy Produktów będzie ustalany indywidualnie przy składaniu zamówienia.
  3. Sprzedawca przystępuje do realizacji zamówienia złożonego przez Kupującego niezwłocznie
    po wysłaniu potwierdzenia zamówienia na podany adres mailowy, za wyjątkiem określonym w ust 4 poniżej.
  4. Realizacja zamówienia w przypadku zamówień przedpłaconych, następuje nie wcześniej niż
    po zaksięgowaniu wpłaty Kupującego.
  5. Termin dostawy Produktów do Klienta wynosi standardowo od 2 do 15 Dni Roboczych, chyba że w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. O przewidywanych opóźnieniach w dostawie Produktów Sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie informować Klienta, wskazując jednocześnie nowy przewidywany termin dostawy. 
  6. Koszt dostawy ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca określi odmiennie w trakcie składania zamówienia lub zawarta z danym Kupującym umowa handlowa zawiera odmienne postanowienia.
  7. Koszt dostawy Produktu zależy od sposobu dostarczenia Produktów, wybranej metody płatności, wartości zamówienia i jego wielkości.
  8. Ostateczny koszt dostawy z uwzględnieniem ilości zamówionych Produktów wskazany jest Kupującemu przed złożeniem zamówienia.
  9. W przypadku zamówienia Produktów o dużych gabarytach lub wadze Kupujący otrzymuje przy składaniu zamówienia informację, iż nie mogą być one dostarczone zwykłą przesyłką kurierską. Kupujący może odebrać je osobiście bądź skorzystać z opcji transportu dedykowanego.
  10. W przypadku dokonania zamówienia kilku Produktów, Sprzedawca może podjąć decyzję
    o dostawie Produktów do Kupującego w osobnych przesyłkach, z tym zastrzeżeniem,
    że Kupujący nie zostanie obciążony wyższym kosztem dostawy niż zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia.
  11. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby zapewnić pełną dostępność Produktów. W razie przyjęcia przez Sprzedawcę zamówienia Kupującego na Produkt aktualnie niedostępny, Sprzedawca poinformuje o przybliżonym terminie dostępności danego Produktu, a Kupujący podejmuje decyzję, czy będzie czekał na chwilowo niedostępny Produkt, czy anuluje zamówienie, co będzie skutkowało wygaśnięciem Umowy sprzedaży na dany Produkt. Potwierdzenie anulowania zamówienia zostanie wysłane na adres poczty elektronicznej Kupującego. W razie zapłacenia przez Kupującego ceny, Sprzedawca zwróci dokonaną przedpłatę w terminie 14 dni od dnia poinformowania o wygaśnięciu Umowy sprzedaży.
  12. Kupujący wyraża zgodę na wystawianie i doręczanie przez Sprzedawcę faktur oraz faktur korygujących w formie elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 32 ustawy z dnia 11 marca
    2004 r. o podatku od towarów i usług. Kupujący może wycofać w każdej chwili zgodę, o której mowa w zdaniu poprzednim, składając Sprzedawcy stosowne oświadczenie.
  • 7 Odpowiedzialność Sprzedawcy
  1. Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia Kupującemu Produktu bez wad.
  2. Sprzedawca ponosi względem Kupującego odpowiedzialność na zasadach określonych
    w przepisach Kodeksu cywilnego w okresie dwóch lat, licząc od daty odbioru zamówienia.
  • 8 Reklamacje
  1. Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji w przypadku nienależytego wykonania Umowy sprzedaży przez Sprzedawcę, w szczególności w przypadku stwierdzenia wad Produktu albo dostawy Produktów innego rodzaju lub innej ilości niż zamówiona przez Kupującego.
  2. Reklamację należy złożyć za pomocą formularza reklamacyjnego, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
  3. Reklamację należy przesłać drogą elektroniczną na adres: reklamacje@gryc.com.pl
  4. Sprzedawca potwierdzi jej otrzymanie poprzez przesłanie odpowiedniej informacji zwrotnej drogą elektroniczną.
  5. W przypadku, gdy formularz reklamacyjny nie został poprawnie wypełniony przez Kupującego, Sprzedawca wezwie Kupującego do poprawienia formularza w terminie nie krótszym
    niż 7 (siedem) dni pod rygorem odmowy rozpatrzenia reklamacji.
  6. Kupujący ma obowiązek precyzyjnie opisać na czym w jego ocenie polega nienależyte wykonanie Umowy sprzedaży przez Sprzedawcę, tak aby rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę mogło nastąpić bez zbędnej zwłoki spowodowanej koniecznością ustalenia przyczyn reklamacji i oczekiwań Kupującego. Kupujący jest zobowiązany udzielić szczegółowych dodatkowych informacji dotyczących Produktu na żądanie Sprzedawcy.
  7. Jeżeli rozpatrzenie reklamacji wymaga badań jakościowych reklamowanego Produktu, Kupujący jest obowiązany dostarczyć Sprzedawcy kompletny Produkt. W przypadku gdy Produkt był sprzedawany w zestawie i Sprzedawca uzna, to zasadne Kupujący będzie zobowiązany do dostarczenia całego zestawu w skład którego wchodzi reklamowany Produkt.
  8. Jeżeli Sprzedający uzna, że rozpatrzenie reklamacji wymaga zbadania Produktu u Kupującego, Kupujący poniesienie koszty dojazdu przedstawiciela Sprzedawcy do miejsca badania.
  9. W przypadku gdy Sprzedawca uzna, że zgłoszona reklamacja jest zasadna, w zależności
    od swojego wyboru może dokonać naprawy, wymienić Produkty na nowe pozbawione wad, bądź zdecydować o zwrocie ceny za Produkt. Oświadczenie Kupującego zawierające oczekiwany sposób załatwienia reklamacji nie jest dla Sprzedawcy wiążące.
  10. Kupujący, pod rygorem utraty roszczeń wobec Sprzedawcy wynikających z niniejszego paragrafu ma obowiązek w obecności przedstawiciela przewoźnika zbadania Produktów przed ich odbiorem. W razie ubytków lub uszkodzeń dających zauważyć się z zewnątrz Kupujący sporządza w obecności przedstawiciela przewoźnika stosowny protokół szkód lub odnotowuje to w liście przewozowym (bez względu na jego formę). W protokole należy wskazać zauważone uszkodzenia, naruszenie integralności opakowania, nieuprawniony dostęp do Produktów, niezgodności ilościowe Produktów oraz inne zastrzeżenia.
  11. Reklamacja będzie rozpatrzona w terminie 14 (czternaście) dni od dnia jej otrzymania przez Sprzedawcę.
  12. Jeżeli rozpatrzenie reklamacji wymaga badań jakościowych lub zbadania Produktu
    u Kupującego, Sprzedawca powinien  rozpatrzyć  reklamację
    w ciągu 14 (czternaście) dni od dnia, w którym otrzymał reklamowany Produkt lub dokonał zbadania Produktu u Kupującego.
  13. Proces rozpatrywania reklamacji polega na szczegółowej weryfikacji oraz ocenie wszystkich okoliczności mających znaczenie dla uwzględnienia lub nieuwzględnienia reklamacji złożonej Sprzedawcy przez Kupującego, w szczególności okoliczności przedstawionych przez Kupującego w treści złożonej reklamacji.
  14. Proces rozpatrywania reklamacji kończy się wydaniem przez Sprzedawcę decyzji
    o uwzględnieniu lub nieuwzględnieniu reklamacji złożonej przez Kupującego, a także zawiadomieniem Kupującego przez Sprzedawcę o treści tej decyzji.
  15. W przypadku uwzględnienia reklamacji złożonej przez Kupującego w całości lub części, Sprzedawca zawiadomi Kupującego o treści swojej decyzji, doręczając Kupującemu oświadczenie o uwzględnieniu reklamacji w całości lub części, informację o sposobie załatwienia reklamacji (np. poprzez naprawę, wymianę lub zwrot ceny sprzedaży Produktów) oraz/lub fakturę korygującą dokumentującą obniżenie ceny sprzedaży Produktów, jeżeli wystawienie takiej faktury korygującej będzie konieczne.
  16. W celu uniknięcia ewentualnych wątpliwości, w przypadku uwzględnienia reklamacji złożonej przez Kupującego proces rozpatrywania reklamacji nie może zostać uznany za zakończony wcześniej niż przed doręczeniem Kupującemu przez Sprzedawcę oświadczenia
    o uwzględnieniu reklamacji, informacji o sposobie załatwienia reklamacji (np. poprzez naprawę, wymianę lub zwrot ceny sprzedaży Produktów) oraz/lub faktury korygującej dokumentującej obniżenie ceny sprzedaży Produktów, jeżeli wystawienie takiej faktury korygującej będzie konieczne.
  17. W celu uniknięcia ewentualnych wątpliwości, w przypadku uwzględnienia reklamacji złożonej przez Kupującego należy przyjąć, że akceptacja treści Regulaminu przez Kupującego stanowi jednocześnie uzgodnienie warunków obniżenia podstawy opodatkowania, o którym mowa
    w art. 29a ust. 13 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
  18. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji złożonej przez Kupującego w całości lub części, Sprzedawca zawiadomi Kupującego o treści swojej decyzji, doręczając Kupującemu oświadczenie o nieuwzględnieniu reklamacji w całości lub części.
  19. Oświadczenie o uwzględnieniu reklamacji (wraz z informacją o sposobie załatwienia reklamacji oraz fakturą korygującą) lub nieuwzględnieniu reklamacji, o których mowa w §8. ust.
    16, 17 i 19 Regulaminu, zostanie doręczone Kupującemu przez Sprzedawcę w formie pisemnej lub formie dokumentowej na adres wskazany w treści reklamacji złożonej przez Kupującego.
  20. Postanowienia niniejszego §8. Regulaminu należy stosować odpowiednio w przypadku stwierdzenia przez Kupującego pomyłki w treści faktury wystawionej przez Sprzedawcę
    w zakresie ceny pojedynczego Produktu lub całkowitej ceny sprzedaży Produktów zamówionych przez Kupującego.
  • 9 Przetwarzanie danych osobowych
  1. Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca.
  2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych. Kontakt z inspektorem ochrony danych odbywa się pod adresem e-mail: rodo@gryc.com.pl
  3. Dane osobowe Kupującego będą przetwarzane zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt b) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) w celu związanym z zawarciem i realizacją Umowy sprzedaży.
  4. Dane osobowe Kupującego mogą być również przetwarzane w celach marketingowych drogą elektroniczną. Kupującemu przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych drogą elektroniczną .
  5. Kupującemu przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, przeniesienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania. Kupującemu przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  6. Dane osobowe Kupującego będą przechowywane przez okres wykonywania umowy, a także po jej wykonaniu przez okres niezbędny do umożliwienia realizacji wszelkich praw
    i obowiązków Kupującego, jak również Administratora, wynikających z zawartej umowy.
  7. W ramach świadczenia Usług elektronicznych Sprzedawca jest uprawniony, na podstawie art. 18 ust 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, do przetwarzania danych osobowych Kupującego niezbędnych do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany lub rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę oraz wyłącznie w celu prawidłowej realizacji Usług elektronicznych.
  8. W przypadku uzyskania przez Sprzedawcę wiadomości o korzystaniu przez Kupującego z Usług elektronicznych w sposób niezgodny z prawem lub Regulaminem, Sprzedawca może przetwarzać dane osobowe Kupującego w celu i w zakresie potrzebnym do ustalenia odpowiedzialności Kupującego.
  9. Sprzedawca może przetwarzać m.in. następujące dane osobowe:
    • nazwisko i imię Kupującego,
    • NIP
    • firmę
    • login,
    • adres zamieszkania lub do korespondencji,
    • adres poczty elektronicznej,
    • numer telefonu.
  10. Podanie danych osobowych przez Kupującego jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych osobowych może skutkować niemożliwością świadczenia Usług elektronicznych przez Sprzedawcę.
  11. Sprzedawca może przetwarzać również następujące dane charakteryzujące sposób korzystania przez Kupującego z Usług elektronicznych (dane eksploatacyjne):
    • oznaczenia identyfikujące Kupującego nadawane na podstawie danych, o których mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu,
    • oznaczenia identyfikujące zakończenie sieci telekomunikacyjnej lub system teleinformatyczny, z którego korzystał Kupujący,
    • informacje o rozpoczęciu, zakończeniu oraz zakresie każdorazowego korzystania
      z Usług elektronicznych,
    • informacje o skorzystaniu przez Kupującego z Usług elektronicznych.
  • 10 Kontakt
  1. Kupujący może skontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej, pod adres e-mail zamowienia@gryc.com.pl
  2. Wszelkie oświadczenia, dla których w świetle postanowień Regulaminu wymagane jest zachowanie formy pisemnej, powinny być skierowane na następujący adres Sprzedawcy: FIRMA GRYC TOMASZ GRYC, ul. Matuszewska 14, 03-876 Warszawa
  • 12 Postanowienia końcowe
  1. Sprzedawca uprawniony jest do wprowadzania zmian w Regulaminie. O zmienionym Regulaminie Sprzedawca informuje drogą mailową na adres mailowy podany przez Kupującego.
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  3. Do Umowy sprzedaży zawartej między Sprzedawcą a Kupującym mają zastosowanie postanowienia Regulaminu w wersji obowiązującej w dniu zawarcia Umowy sprzedaży. Integralnymi częścią Regulaminu jest:
    1. Załącznik nr 1 – wzór formularza reklamacyjnego.
  4. Spory w stosunkach między Sprzedawcą a Kupującym będą rozstrzygane przez sąd właściwy według siedziby Sprzedawcy.
  5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 25.06.2024 r.

 

Załącznik nr 1

FORMULARZ REKLAMACYJNY

Dane Klienta: .………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Numer telefonu: …………..…………………………………………………………………………………………………..…………………

E-Mail: ………………………………………………………………………………………………………………………………..……………….

 

Nazwa i model produktu: ….………………………………………………………………………………………………..……………….

Numer katalogowy: ..…………………………………………………………………………………………………..……………………….

Data zakupu: …………………….…………………………………………………………………………………………………………………

Numer faktury: ……………………….…………………………………………………………………………………………………………..

 

Opis usterki: …………………………….………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

Podpis Klienta: ……………………………………………………………………………………………………………………………………

Data i miejsce: ……………………………………………………………………………………………………………………………………

Dlaczego warto nas wybrać?

Fachowe doradztwo

Nasi doradcy posiadają ogromną wiedzę o produktach. Skorzystaj z fachowych porad na infolinii lub drogą mailową.

22 lata doświadczenia

Od 1998 roku budujemy siłę naszej marki poprzez najlepszą jakość obsługi, szeroką gamę oferowanych produktów oraz realizację nietypowych projektów.

Darmowa dostawa od 300 zł

Już od tej kwoty wyślemy Twoją przesyłkę do Paczkomatu zupełnie za darmo.

Wysyłka w 24h

Wszystkie standardowe zamówienia przygotowujemy i wysyłamy w ciągu jednego dnia roboczego.

email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup category-view-grid category-view-list close-icon star-empty star-full remove-icon