Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas lub zadzwoń: +48 22 511 33 43

Wybór okuć – 5 błędów, których nie możesz popełniać

Okucia meblowe to grupa produktowa, która niekiedy wymaga posiadania fundamentalnej wiedzy technicznej. Już w tym miejscu artykułu możemy wskazać pewne ryzyko, jakie wiąże się z ich wyborem.

Otóż nieznajomość standardów może doprowadzać do błędnych decyzji i – nazwijmy rzecz po imieniu – strat. Najczęściej w wyniku własnej niewiedzy tracimy kilkanaście do kilkudziesięciu złotych. Mowa oczywiście o sytuacji, w której dość sprawnie uda się zweryfikować niedopasowanie produktu.

A co, jeśli niewielka uszczelka za 30 złotych doprowadzi do zalania mieszkania? Cóż. W takich przypadkach strata sięga kilkunastu tysięcy złotych!  

W poniższym artykule rozprawiamy się z najczęstszymi błędami dotyczącymi wyboru okuć. Poruszamy zarówno kwestie techniczne, jak i poznawcze! 

Które produkty lepiej wybierać dokładnie?

W kategorii ,,produktów, których lepiej nie wybierać źle” bezapelacyjnie królują okucia łazienkowe, na co wskazuje opisana powyżej hipotetyczna sytuacja z uszczelką. Wodę uważa się powszechnie za jeden z największych generatorów strat, jakie tylko mogą się przydarzyć. Dlatego też wybór odpowiednich produktów z tej kategorii powinien być dokładny oraz poprzedzony odpowiednimi pomiarami.

A gdyby wyznacznikiem strat w tym artykule nie były pieniądze, lecz… zdrowie? Wtedy pierwsze miejsce zajęłyby wszystkie okucia, których awaria może powodować obluzowanie bądź destabilizację. Takie uszkodzenia są wyjątkowo bolesne, ponieważ powodują upadek lub przewrócenie.

Innymi słowami: stanowią realne zagrożenie życia.

Do tej grupy należą wszelkie haczyki do szaf, zawiasy drzwiowe czy nóżki meblowe. Szafka kuchenna spadająca ze ściany z powodu haczyka za 20 złotych może doprowadzić do nieszczęścia.

Błąd nr 5 – niepoprawne pomiary

Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto nie dostał palpitacji lub oczopląsu od wpatrywania się w te małe kreski na miarce. Wydają się co chwilę zmieniać miejsce położenia, a wręcz nachodzić na siebie!

Zgoda, to jest problem. Z drugiej strony nie można mu się poddawać i zrobić wszystko, aby pomiary zostały wykonane najdokładniej, jak to możliwe. Choć niektóre rodzaje okuć pozwalają na drobny margines błędu, to nadal zdecydowana większość z nich nie wybacza w tej kwestii błędów.

Problem jest mniej kłopotliwy, gdy niedopasowanego elementu zwyczajnie nie da się zamontować. Wtedy zdajemy sobie sprawę ze złych pomiarów i wymieniamy okucie.

Ale…

…są również takie, które pomimo źle wymierzonych wartości pozwalają na montaż. Działają. Tydzień czy miesiąc. Dopiero po tak długim czasie ulegają nieodwracalnym awariom.

Co robić, aby nie popełnić tego błędu?

  • Używaj poziomicy w celu wprowadzenia poprawki, gdy ułożenie miarki wydaje się krzywe względem mierzonego obiektu.
  • Oznaczaj wymiary ołówkiem stolarskim, jeśli mierzony obiekt na to pozwala.
  • Przy korzystaniu z bardziej zaawansowanych sprzętów – takich jak suwmiarka – zapoznaj się z podstawami poprawnego odczytu oraz właściwego używania narzędzia.
  • Podczas mierzenia obiektów o trudnym dostępie dokonaj demontażu, aby zapewnić sobie wygodny pomiar.
  • Przy kłopotach z koordynacją ruchową poproś o wykonanie pomiaru osobę trzecią.

Błąd nr 4 – korzystanie z niesprawdzonych poradników

W XXI wieku ekspertem może być każdy. Dokładnie każdy, kto posiada internet oraz palce, by wystukać kilka zdań lub włączyć kamerę. Media społecznościowe ani Google nie oceniają wartości merytorycznej osób tworzących materiały poradnikowe. Z tego powodu łatwo uwierzyć w słowa osoby, która doradza ,,podłożenie pod samochód cegieł, gdy brakuje lewarka”.

Co robić, aby nie popełnić tego błędu?

  • Gdy porady wzbudzają jakiekolwiek wątpliwości, zadzwoń do działu obsługi Klienta. Rób to nie tylko w odniesieniu do kupowania okuć meblowych, ale w każdej możliwej kwestii.

  • Jeśli mimo wszystko decydujesz się pozostać przy korzystaniu z poradnika, sprawdzaj, co się dzieje ,,dookoła” treści. Czy są tam jakiekolwiek komentarze? Czy komentarze wyglądają naturalnie? Czy twórca wyłączył możliwość podglądu ,,łapek w dół”? Czy twórca kiedykolwiek pochwalił się swoimi kwalifikacjami i czy udowadnia wypowiadane tezy w merytoryczny sposób?

       Odpowiedz na te pytania, zanim weźmiesz wygłaszane teorie za fakt!

  • W przypadku materiałów tekstowych sprawdzaj, na czym skupia się autor tekstu. Na merytoryce czy sprzedaży własnych usług lub upychaniu słów kluczowych, które pasują wyłącznie do branży, ale nie do poruszanych wątków?

Błąd nr 3 – okno Overtona

Okno Overtona to koncepcja zakładająca, że przekształcanie nieakceptowalnych idei w akceptowalne normy powinno odbywać się w ramach procesu, a nie przy użyciu radykalnych zmian.

Można po ludzku? Proszę bardzo:

Okno Overtona to zjawisko podobne do syndromu gotowanej żaby. Żaba, która wpadnie do kotła z wrzącą wody, błyskawicznie wyskoczy z naczynia. Gdy żaba znajdzie się jakimś cudem w kotle z wodą, a temperatura będzie wzrastała stopniowo, wtedy nie zauważy, że się gotuje.

Powyższa koncepcja to zwyczajna normalizacja. Wszyscy doskonale wiemy, że jako istoty o dość skomplikowanej psychologii jesteśmy w stanie normalizować wszystko. W polityce, ekonomii, edukacji, religii i wszystkich tematach bądź praktykach, jakie tylko istnieją na świecie.

Tak, w kwestii prostego wyboru okuć meblowych również może dochodzić do normalizowania – zarówno ze strony producentów, jak też Klientów.

W tym artykule poruszamy jedynie kwestię akceptowania niskich standardów.

Wśród niektórych producentów* akceptacja używania tanich zamienników niskiej jakości staje się normą jako odpowiedź na problemy z pozyskiwaniem jakościowych materiałów.

Wprowadzanie takich produktów do obrotu jest stopniowe i wpływa na percepcję Klienta powoli. Klient, który zauważa, że inni konsumenci kupują takie okucia, również się na nie decyduje.

Akceptuje ten stan rzeczy i jednocześnie naraża się na dokonanie złego wyboru oraz strat, o których wspominamy we wstępie.

*Opisywane zjawisko nie odnosi się do całości rynku. Nie popadajmy w skrajności! 

Co robić, aby nie popełnić tego błędu?

  • Kwestionuj wszystko, co wzbudza Twoje wątpliwości. Jeśli stosowanie konkretnego okucia wydaje Ci się nielogiczne, niebezpieczne lub zwyczajnie podejrzane – nawet gdy takie rozwiązanie wydaje się normą – porozmawiaj z kilkoma niezależnymi ekspertami.

Błąd nr 2 – ignorowanie wskazówek Obsługi Klienta

Obsługa Klienta to najbardziej wartościowe miejsce, do którego możesz się udać w przypadku wątpliwości przy wyborze okuć. Osoby pełniące tę rolę w naszej firmie to w rzeczywistości specjaliści posiadający kilkuletnie doświadczenie w branży. Ponadto są oni obeznani w technicznych aspektach dotyczących produktu, jak też odpowiedniej wymiany lub montażu.

Osoba, z którą rozmawiasz, nie wprowadzi Cię w błąd ze względu na odpowiednie przygotowanie merytoryczne. Również ze względu na tę merytorykę cechuje się odpornością na zjawisko normalizowania ewentualnych złych praktyk w branży.

Ignorowanie wskazówek specjalisty grozi niepoprawnym montażem, a nawet całkowitym zniszczeniem okucia.

Błąd nr 1 – nieczytanie

Czy zastanawiasz się czasem, dlaczego specyfikacja produktu jest umieszczana na samym początku opisu produktowego – zwłaszcza w branżach technicznych? Istnieją dwie odpowiedzi na to pytanie.

Po pierwsze: kwestie techniczne są (a przynajmniej powinny być) najważniejszym aspektem przy dokonywaniu wyboru. Z tego względu są umieszczane na samym wstępie. Zwyczajnie po to, by ułatwić życie Konsumentowi.

Po drugie: czytamy coraz rzadziej i z coraz mniejszym skupieniem. Oczywiste jest to, że jako Klient nie chcesz brnąć przez długie marketingowe wywody na temat wspaniałości zwyczajnej śrubki. Pomijając tę kwestię, nadal jest z nami coraz gorzej. Pisząc ,,my” mamy na myśli ogół społeczeństwa.

Z obserwacji rynku e-commerce wynika, że jako Klienci nie skupiamy się na czytaniu do tego stopnia, że pomijamy już nawet… dane techniczne produktu czy jego zastosowanie!

Pamiętaj, że okucia meblowe nie są sukienkami. Kwestia ich wyglądu jest właściwie marginalna. Nie zdjęcie, lecz opis produktu powinien być dla Ciebie najważniejszym punktem oferty, którą przeglądasz.

Co robić, aby nie popełnić tego błędu?

  • Zapoznawanie się z produktem rozpoczynaj od danych technicznych, a następnie skup się na jego przeznaczeniu.
  • Jeśli powyższa kwestia nie jest poruszana w opisie, skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta.
  • Przeglądanie zdjęć produktowych powinno zajmować ostatnie miejsce na liście Twoich priorytetów przed umieszczeniem produktu w koszyku.
  • Porównuj parametry wymienione w opisie tytule – zaraz po nazwie – z tymi, które widnieją w opisie.

Prowadzisz biznes? Zajrzyj do naszej Strefy B2B!

To przestrzeń dla Twojego biznesu. Znajdziesz w niej korzystne rabaty, które opierają się na analizach rynkowych.

Poprzez baczną obserwację cen i sytuacji gospodarczej oraz dzięki działaniom naszych specjalistów jesteśmy w stanie reagować na potrzeby producentów. 

W ten sposób prezentujemy realne benefity, wpływając bezpośrednio na pozycję rynkową naszych Partnerów Biznesowych.

Przejdź do Strefy B2B

 

Dlaczego warto nas wybrać?

Fachowe doradztwo

Nasi doradcy posiadają ogromną wiedzę o produktach. Skorzystaj z fachowych porad na infolinii lub drogą mailową.

22 lata doświadczenia

Od 1998 roku budujemy siłę naszej marki poprzez najlepszą jakość obsługi, szeroką gamę oferowanych produktów oraz realizację nietypowych projektów.

Darmowa dostawa od 300 zł

Już od tej kwoty wyślemy Twoją przesyłkę do Paczkomatu zupełnie za darmo.

Wysyłka w 24h

Wszystkie standardowe zamówienia przygotowujemy i wysyłamy w ciągu jednego dnia roboczego.

email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup category-view-grid category-view-list close-icon star-empty star-full remove-icon