Stelaż elektryczny do biurka – jak wpływa na pracę?
Nie jest żadną tajemnicą, że w pracy liczy się głównie efektywność. Zarówno małe przedsiębiorstwa, jak i wielkie korporacje stają na głowach, aby ,,podkręcić” tempo i zrobić coś, co zwiększy przychody. Jak się okazuje, w takich przypadkach stosunkowo często pomijany jest komfort pracownika… a przecież to ludzie pracujący w wygodnych, zdrowych warunkach najbardziej przyczyniają się do sukcesów organizacji! Jednym z najbardziej pożytecznych produktów dla pracownika biurowego jest stelaż elektryczny.
W jaki sposób stelaż wpływa na pracę? Czy to często wybierane rozwiązanie? Co ma do tego zdrowie? W tym artykule odpowiadamy na wszystkie powyższe pytania!
Czy stelaż biurka elektrycznego to ,,zbędny” gadżet?
Fakt, żyjemy w czasach wszechobecnej przesady. Każdy produkt musi mieć szereg ,,nowocześniejszych”, ,,fajniejszych”, ,,ładniejszych” odpowiedników. Oczywiście nie zawsze idzie to w parze z funkcjonalnością. Dlatego zdajemy się mieć uczulenie na kolejne cudactwa rozwiązujące nieistniejące problemy.
Na szczęście stelaże elektryczne zdecydowanie NIE NALEŻĄ do tego grona, co udowadniamy w dalszej części artykułu.
Stelaż biurka elektrycznego a zdrowie
Praktycznie wszystkie akcesoria biurowe zwiększają komfort lub poprawiają ergonomię pracy, jednak w tej grupie to właśnie stelaże elektryczne wydają się zajmować wyjątkowe miejsce. Dlaczego? Ponieważ oprócz standardowych funkcjonalności wykazują one największy i najbardziej realny wpływ na kondycję psychofizyczną.
Siedzisz w pracy. Do domu wracasz tramwajem, w którym zajmujesz miejsce siedzące. Po pracy siadasz do stołu, a następnie siadasz na fotelu – przed telewizorem. Nie da się ukryć, że stosunek czasu spędzonego w pozycji siedzącej do czasu bycia w ruchu jest zazwyczaj miażdżący.
Stelaż elektryczny składa się z:
- Stalowej ramy
- Silnika (lub dwóch, w zależności od modelu)
- Panelu z kontrolerem do dostosowania ustawień
- Oprogramownia, które zawiera najczęściej system antykolizyjny
- Śrub i przewodów zasilających
Użytkowanie biurek typu sit-stand, które umożliwiają naprzemienne siedzenie i stanie, pomaga zmniejszyć czas spędzony w pozycji siedzącej, co może ograniczyć ryzyko bólu w okolicach karku i ramion oraz poprawić ogólne samopoczucie.
Dopasowanie wysokości blatu jest równie kluczowe dla leczenia wad kręgosłupa, które zyskują miano swoistej plagi w społeczeństwie informacyjnym. To zatem nie tylko chwilowa ulga od przejściowego dyskomfortu, ale narzędzie umożliwiające powrót do kondycji.
Czy stelaż elektryczny wpływa na psychikę?
Nie ma żadnych naukowych dowodów na to, że stelaże elektryczne wykazują jakiekolwiek bezpośrednie działanie dla ludzkiej psychiki.
Z drugiej strony rozmawiamy z Klientami i wiemy, że te akcesoria oferują pośredni wpływ na redukcję… frustracji. Zapewne zdarzyło Ci się usłyszeć, że meble w biurze są niewygodne. Wyobraź sobie pracownika, który korzysta z takiego mebla przez 2, 5 czy 7 lat. Osoby korzystające ze stelaży odczuwają najzwyklejszą w świecie ulgę oraz poczucie wolności od starego blatu, który nie pasował do postury, krępował ruchy i wywoływał grymas niezadowolenia.
Podczas wyboru stelaża zwracaj uwagę na takie parametry, jak:
- Maksymalne obciążenie
- Głośność silnika
- Zakres szerokości
- Zakres wysokości
- Wejście zasilania
- Liczba silników
- Maksymalna prędkość podnoszenia blatu
Czy stelaże do biurek polepszają pracę?
Żaden stelaż z naszej oferty ani żaden na świecie nie zawiera magicznego przycisku do transformacji pracownika w megazorda siepiącego ,,kejkpiaje” o 300% szybciej. To oczywiste, że kawałek stali z silnikiem elektrycznym nie spowoduje bez powodu nagłego wystrzału efektywności.
Poprawa jakości wykonywanej pracy jest zależna od użytkownika i bierze się głównie z możliwości skupienia uwagi na obowiązkach. Dzięki eliminacji frustracji oraz regularnym zmianom pozycji pracownik nie doświadcza rozproszenia uwagi.
Innymi słowami: stelaż elektryczny pozwala zaoszczędzić czas, zdrowie i nerwy. Najczęściej efektem tej oszczędności jest skupienie na pracy, natomiast taki scenariusz nie stanowi żadnej reguły – koniec końców wszystko zależy od osobowości, atmosfery, podejścia czy innych czynników, na które żadne akcesoria biurowe nie mają wpływu.